یک من

یک من

Yekman
یک من

یک من

Yekman

دانلود پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت گیاهان گلخانه ای،خیار


پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت گیاهان گلخانه ای،خیار

پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت گیاهان گلخانه ای،خیار در 47 اسلاید قابل ویرایش

دانلود پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت گیاهان گلخانه ای،خیار

پروژه کارافرینی کشت گیاهان گلخانه ای،خیار
طرح توجیهی کشت گیاهان گلخانه ای،خیار
کارآفرینی کشت گیاهان گلخانه ای،خیار
دانلود پروژه کشت گیاهان گلخانه ای،خیار
دانلود کارآفرینی کشت گیاهان گلخانه ای،خیار
طرح توجیه فنی کشت گیاهان گلخانه ای،خیار
توجیه اقتصادی کشت گیاهان گلخانه ای،خیار
پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت گیاهان گلخانه ای،خیار
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1820 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47

پروژه کارآفرینی کشت گیاهان گلخانه ای-خیار در 47 اسلاید قابل ویرایش

 

فهرست                                               

الف) خلاصه طرح

ب) مقدمه

پ) سرمایه گذاری ثابت

ت) زمین

ث) محوطه سازی

ج) ساختمان

چ) ماشین آلات

ح) تأسیسات

خ) وسایل نقلیه

د) تجهیزات اداری

ذ) هزینه های قبل ازبهره برداری

ر) سرمایه ثابت

ز) استهلاک

ژ) تعمیرات

س) سوخت وانرژی

ش) پرسنل

ص) هزینه کل

ض) خرید مواد اولیه

ط) فروش

ظ) سرمایه در گردش

ع) سرمایه گذاری کل

غ) اخلاق درکسب وکار

ف-1) مقدمه

ف-2) مهمترین دستاوردهای

کشتهای فشرده ی گلخانه ای

ف-3) رسیدن به هدف

ق) مفهوم گلخانه

ک) انواع گلخانه

ک-1) اسکلت گلخانه

ک-2) پوشش گاخانه

گ) فاکتورهای اساسی رشد گیاه

گ-1) نور

گ-2) درجه حرارت

ل) محل مناسب گلخانه

م) بازار مشتریان

م-1) مقدمه

و) پیامد نصب تجهیزات مدرن

ه) مبارزه ی بیولوژیکی

ی) پایان


مقدمه



   

   نرخ بالای رشد جمعیت از یک سو و کاهش وسعت اراضی حاصلخیز به دلیل توسعه روزافزون   شهرها و مناطق صنعتی از سوی دیگر، ضرورت استفاده بهینه از امکانات موجود را بیش از پیش می‌نماید. بطور کلی افزایش تولید محصولات کشاورزی به دو طریق میسر می‌باشد ،‌یکی از طریق افزایش سطح زیر کشت و دیگری افزایش عملکرد محصول در واحد سطح. روش اول بنابر دلایل فوق‌الذکر قابل اجرا نیست، لذا بایستی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید نسبت به افزایش میزان

تولید در واحد سطح اقدام نمود. تولید صیفی‌جات گلخانه ای یکی از مصادیق تولید بیشتر در   سطح کمترمی‌باشد. یکی از محصولاتی که در کشت گلخانه‌ای صیفی‌جات مورد توجه قرار گرفته است، خیار تیریپلوئید می‌باشد که هر بوته آن در یک دوره کشت به طور متوسط بیش از بیست و دو کیلو گرم محصول تولید می‌نماید. بذر این خیار هیبرید بوده و خیار حاصله پارتنوکارپ ( بدون تخم ) و قلمی خواهد بود. به دلیل مسدود بودن محیط ، کنترل شرایط اقلیمی از قبیل دما و رطوبت و همچنین آفات و امراض به راحتی مقدور بوده و دوره رشد محصول حدود شش ماه به طول می‌انجامد. در این دوره محصول هر سه روز یک بار قابل چیدن است.                                                                                                 

 

کشت صیفی جات در گلخانه به صورت ردیفی و آبیاری به روش قطره ای صورت می‌گیرد . فاصله کاشت بذر در روی ردیف ها 15 تا 20 سانتی‌متر و فاصله ردیف‌ها از یکدیگر 80 تا 100  سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. دمای مناسب گلخانه برای رشد مطلوب بوته ها  22 تا 28 درجه سانتی‌گراد بوده و بایستی توجه داشت که افزایش بیش از حد رطوبت نسبی در گلخانه باعث تشدید بروز و گسترش امراض قارچی گوناگون می‌گردد. بدیهی است که در صورت مشاهده نشانه های بیماری بایستی سریعا نسبت به سمپاشی و کنترل آن با سموم قارچ کش مناسب اقدام نمود.                                                                                 

                                    *          *          *    

            

بنابراین مهمترین دستاوردهای کشتهای فشرده گلخانه ای عبارتند از :



1 – امکان تولید مستمر محصولات در تمام طول سال بدون تأثیر محدودیتهای موجود بخصوص در مناطق سرد با طول فصل کشت کوتاه .

2 – بهره وری صحیح و افزایش بهره وری از امکانات محدود آب و خاک بخصوص قطعات و اراضی کوچک غیر اقتصادی .

3 – بازدهی تثبیت شده با توجه به کنترل عوامل تولید شامل رطوبت، درجه حرارت، تهویه و نور.         

4 – کاهش خسارت و تأمین امنیت تولید با توجه به کنترل عوامل سوء محیطی در یک محیط بسته.           

5 – ایجاد اشتغال مفید و مولد در جامعه .                                                            



رسیدن به این هدف زمانی حاصل می شود که...


    مشخصات فنی گلخانه در حد استاندارد و یا حداقل نزدیک به این معیار رعایت شده باشد. به همین منظور طراحی گلخانه در محیطی با قابلیت جذب نور مطلوب و نیز طراحی محیط آن و استفاده از تأسیسات مورد نیاز جهت کنترل فاکتورهای محیطی نظیر درجه حرارت و رطوبت و تنظیم یکنواخت این عوامل در سطح کم امری اجتناب ناپذیر است.                                                                                              

نکته مهم دیگر در طراحی و نصب تأسیسات داخلی لزوم توجه به استفاده حداکثر از

 توانایی تشخیص گلخانه ها و محل مناسب برای احداث گلخانه فضای موجود جهت سهولت       

انجام امور زراعی و نگهداری مربوطه می باشد.                                          




مفهوم گلخانه


به ساختمانی اطلاق می شود که با مواد شفاف برای عبور طبیعی نور جهت رشد و نمو گیاهان پوشانده شده است. این ساختمان بطور مصنوعی گرم می‌شود و با دیگر ساختمان های مناسب پرورش گیاه مثل شاسی‌های سرد و بسترهای گرم متفاوت است زیرا ارتفاع و اندازه کافی برای کارکردن فرد در داخل آن وجود دارد .

به عوامل متعددی در احداث گلخانه ها باید توجه شود :
1 – مهمترین عامل نور است. تأمین نور برای گیاهان گلخانه ای بسیار مهم است. در روزهای ابری و زمستانی و در مناطقی که مقدار نور کمتر است از نورهای مصنوعی استفاده می کنند و گلخانه ها باید در جهتی ساخته شوند که در جهت نور باشند .
2 – تأمین حرارت : بهترین نوع سوخت گاز است اما برخی افراد از گازوئیل و نفت استفاده می‌کنند، اما تمیزترین سوخت گاز است.
3 – مساحت گلخانه ها را می توان بسته به سلیقه خود انتخاب کرد. می‌توان مساحت زیاد در نظر گرفت یا اینکه گلخانه ها را با مساحت های کوچکتر تشکیل داد. بستگی به تأمین گرما در گلخانه و سلیقه خود شخص و شکل زمین دارد .
4 – استفاده از بادشکن: بهتر است گلخانه ها به صورتی ساخته شوند که جهت باد را منحرف کند و در جهت باد نباشد. می‌توان دیوارچینی کرد ولی هزینه زیادی دارد و یا از درختان بادشکن مانند سرو ، کاج و چنار استفاده کرد. البته باید فاصله گلخانه تا این درختان 5/2 برابر طول درختان باشد. مثلاً اگر طول درخت 20 متر باشد طول فاصله گلخانه تا این درختان 50 متر انتخاب شود.


در گلخانه                                                                                  CO2 5-تأمین

6 – تأمین رطوبت کافی در گلخانه                                                                           

7–استفاده  از خاک مناسب : قبل از کار و آغاز کشت ابتدا خاک باید آزمایش شود تا ازلحاظ عناصر غذایی و مقدار کوددهی مناسب اطمینان  حاصل کرد و بهتر است در گلخانه از خاکهای سیلتی استفاده   کنیم یعنی خاک باید دارای زهکش مناسبی باشد                                                                                                  


آشنایی با انواع گلخانه ها از جهت شکل و ساختمان


امروزه گلخانه های شیشه‌ای از پرهزینه ترین انواع گلخانه ها هستند. گرچه چنین ساختمانهایی 100 سال یا بیش از این دوام می آورند منتهی بدلیل مصرف سوخت زیاد هزینه متوسط تولید و نگهداری آنها به مراتب بیش از گلخانه های ساخته شده با ورقه‌های نازک پلاستیکی است. با توجه به کاربرد چند نوع گلخانه شیشه‌ای طراحی می‌شود. در گلخانه های یکطرفه و دو طرفه بهترین استفاده از نور خورشید به عمل می‌آید ولی امروزه این سبک ها به ندرت بکار می رود. نوع دیگری از گلخانه های طرح بهم پیوسته (جوی و پشته) که متشکل از چندین گلخانه است که از دیواره ها بهم متصل است. منتهی دیواره ها برداشته شده و عملاً ساختمانی پدید می‌آید که دارای فضای داخلی بزرگ و واحد است که منجر به کاهش نیروی کار و کاهش هزینه اتوماسیون و کاهش مصرف سوخت و مدیریت راحت تر می‌شود.

امروزه متداولترین فرم بصورت کمانی (تونلی) متشکل از لوله های فلزی گالوانیزه است که مناسب ترین حالت برای تونلهای پلاستیکی بوده و به صورت کمانهای نیم دایره ای به فواصل معین در امتداد هم قرار می گیرد و توسط اتصالات متعدد طولی و عرضی بهم متصل می‌شوند. روی کمانها شبکه ای از مفتولها گالوانیزه گرم نصب می شوند (قابلیت کشش) و پوشش پلاستیکی روی این شبکه مفتولی قرار می‌گیرد علاوه بر اسکلتهای Quonset منفرد که مهمترین مزیت آنها جلوگیری از اشاعه بیماری در شرایط حاد به سایر واحدها می باشد، گاهی اسکلتهای کمانی را بصورت بهم پیوسته می‌سازند. در این وضعیت پایه واحدها مشترک بوده و در محل تقاطع کمانهای سقفی ناودانهایی جهت هدایت آب باران و برف تعبیه می‌شود. عمل تهویه در چنین واحدهایی با استفاده از دریچه های سقفی و جانبی که به اهرم های بالا برنده مجهز می‌باشند انجام پذیر است . در احداث چنین واحدهایی لزوم بکارگیری سیستم حرارتی قوی جهت جلوگیری از افت شدید حرارت در شبهای سرد زمستان احتیاج است. چون ایجاد نقص موقتی و جزئی در قسمتی از سیستم حرارتی به شدت به کل واحد تأثیر می گذارد. البته معمولاً بدلیل وجود سطح کمتر که در معرض فضای خارج قرار می گیرد اتلاف حرارت کاهش خواهد یافت.

دانلود پاورپوینت پروژه کارآفرینی کشت گیاهان گلخانه ای،خیار

پاورپوینت اختلال یادگیری خاص


دوره متخصص یادگیری - دوره جامع و کاملLearning specialist course - comprehensive and complete course

دوره متخصص یادگیری - دوره جامع و کامل

Learning specialist course - comprehensive and complete course

در این دوره به شما یاد میدهیم چگونه یک متخصص یادگیری شوید و شرایط آموزش خود را عوض کنید.


مشخصات فایل
تعداد صفحات550
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیzip
دسته بندیدوره های آموزشی

توضیحات کامل

قدم صفر کسب هر مهارتی، آموختن اصول یادگیری است

انسان موجودی است که به طور مداوم در حال یادگیری است. موضوع یادگیری آنقدر اهمیت دارد که حتی می توان گفت زندگی بشر به آن وابسته است. همانطور که می دانید خیلی از مهارت ها و رفتارهایی که ما داریم برگرفته شده از خانواده، مدرسه، دوستان، محیط و ... هستند. این بدان معناست که رفتار آدمی و مهارت هایی که کسب می کند آموختنی هستند.

این آموختن را یادگیری می گویند. یادگیری یعنی اینکه من تغییری پایدار را در رفتارم داشته باشم که با تمرین کردن و یا تجربه کردن این موضوع تقویت شده باشد. با این تعریف متوجه می شویم که ما انسانها هر لحطه در حال یادگیری (چه یادگیری صحیح و چه په یادگیری غلط) هستیم.

همین نکته باعث می شود ما یک بازنگری در مورد یادگیری داشته باشیم. همین که ما متوجه شدیم که تمامی مهارت‌ها و رفتارهای ما قابل آموختن هستند می تواند این دیدگاه را بهمون بدهد که به سراغ مهارت ضروری زندگی برویم و رفتارهای غلط را اصلاح کنیم.

قدم صفر کسب هر مهارتی، آموختن اصول یادگیری است

قدم صفر کسب هر مهارتی، آموختن اصول یادگیری است. یعنی اگر شما یک پکیج آموزشی، کتاب، پادکست را برای کسب مهارتی تهیه کرده اید ولی هنوز به آن اثربخشی لازم نرسیدید بدین معناست که اصول و تکنیک های یادگیری شما که مهمترین زیربنای بدست آوردن هر مهارت و تخصصی می باشد را ندارید.

چگونه یادگیری اثربخش داشته باشیم؟

یادگیری و آموزش اثربخش و پایدار یکی ازاهداف مهم نظام های آموزشی است. یادگیری اثربخش زمانی حاصل می شود که ما در ابتدا خود یادگیری را یاد بگیریم (که در علم روانشناسی یادگرفتن یادگیری را فراشناخت می گویند.).

حالا چطور می شود خود یادگیری را یاد گرفت؟ قدم اول اینست که ما به گذشته اجداد خود برگردیم و ساختار و فرآیند یادگیری آنها را بدانیم تا متوجه شویم چه چیزی از گذشتگان به ما به ارث رسیده است.

گام بعدی یافتن سبک یادگیری ما به عنوان یادگیرنده است یعنی چطور و با چه روشی بهتر یاد می گیرم که در افراد مختلف متفاوت است. مهمترین گام یافتن نقشه ذهنی یادگیرنده است که متوجه شود براساس چه الگویی می اندیشد که آن را اصلاح کند تا نتیجه لازم را بگیرد. مرحله بعد داشتن تکنیک هایی مبتنی بر علم و عمل که یادگیری ما را اثربخش کند.

علمی که براساس تحقیقات معتبر روز دنیا باشد و تجربه ای که نتیجه آن بصورت واضح مشخص باشد. گام بعدی این است که من به عنوان یادگیرنده بدانم چرا یادگیری من اثربخش نیست تا راه را بی راهه پیدا کنم. مرحله آخر این است که مهارت های اساسی در جهت یادگیری را باید فرا بگیرم تا به آنچه می خواهم برسم.

دوره بی نظیر متخصص یادگیری

  • اگر می خواهی سبک یادگیریتو متوجه بشی تا سرعت یادگیریت بالا بره
  • اگر می خواهی بدونی چه مدل و نقشه ذهنی داری که مانع میشه خوب یادگیری و آن را اصلاح کنی
  • اگر اصول و تکنیک های اجرایی یک یادگیری اثربخش را بلد نیستی
  • اگر می خواهی مهارت های اساسی در جهت یادگیری را بصورت کامل بلد بشی
  • اگر می خواهی مهارت های ضروری زندگی و مهارتهایی که دوس داری رو خوب یاد بگیری
  • و اگر اهل سرمایه گذاری رو خودت هستی
  • اگر می خواهی متخصص یادگیری بشی و همه رو تحت تاثیر خودت قرار بدی

دوره بی نظیر متخصص یادگیری رو بهت پیشنهاد می کنم. در این دوره اثربخشی در یادگیری را بصورت علمی و عملی تجربه می کنی ....

گارانتی دوره:

  • این دوره گارانتی بازگشت وجه کامل رو داره پس با خیال راحت تصمیم بگیر و به جمع ما بیا (اگه دوره رو تهیه کردی و به تمریناتی که ما گفتیم عمل کردی و نتیجه ای حاصل نشد تمام پول تون برمیگردونیم:)

[dw-note color="green"]برای اطمینان از کیفیت دوره، دو بخش از یکی از جلسات این دوره را به صورت رایگان برای شما در بخش زیر قرار دادیم که با خیال راحت بتوانید دانلود و از کیفیت عالی این دوره اطمینان پیدا کنید.[/dw-note]


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان

بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان

هدف از این پایان نامه بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان در سازمان بازرسی کل کشور می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات157
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید

بررسی تاثیر یادگیری الکترونیکی بر عملکرد کارکنان

(مطالعه موردی: سازمان بازرسی کل کشور)
 
 
 
 
 
چکیده:
سازمان ها باید در شرایطی به بقاء و حیات خود ادامه دهند که جهان با تغییرات سریع و عمده همراه است . در این شرایط مدیریت دانش به عنوان یک منبع مهم در زمینه ایجاد مزیت رقابتی شمرده می شود. چرا که سازمان ها باید محیطی برای تسهیم، انتقال و تبادل دانش در میان اعضاء به وجود آورند و افراد را، در جهت با مفهوم کردن تعاملاتشان، آموزش دهند.یادگیری الکترونیکی یکی از روش های جدید آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با محور قرار دادن انسان به عنوان یادگیرنده فعال، می تواند تمامی اشکال آموزش و پرورش و یادگیری را در قرن بیست و یکم متحول سازد و به چالش حاصل از میزان تقاضای اجتماعی برای آموزش و فقدان منابع آموزشی کافی پایان دهد.
 
سازمان بازرسی کل کشور نیز به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین سیستم‌های خدماتی جامعه، مستثنی از دیگر نهادهای دولتی ما نمی باشد و از آنجایی که محقق خود در این نهاد مشغول به خدمت رسانی است، مساله یادگیری و دانش را به خوبی در این مجموعه درک می نماید.  
 
بنابراین با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و نیز اهمیت حیاتی این نهاد برای جامعه، بررسی  تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در آن ضروری به نظر می رسد .یقیناً ضرورت استفاده کارکنان آن از دانش روز و دستیابی به جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی بسیار ضروری است و از طرف دیگر موفقیت در هر نظام، و تغییراتی که با هدف اصلاح انجام می‌شود مرهون نظارت های مؤثر و کارآمد است که در مراحل مختلف تحت عناوین گوناگون اعمال می‌شود که این خود اهمیت بکارگیری مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی را دو چندان می کند.  هدف کلی این پژوهش بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور می باشد.
 
 
 
فرضیه  :  فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر دارد.
 
 
 
نتیجه گیری: فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تأثیر معنادار دارد. بنابر نتایج فرضیه ی اصلی پژوهش در سطح خطای نوع اول 05/0 پذیرفته می شود. زیرا سطح معناداری برای مدل رگرسیونی و همچنین  ضریب رگرسیونی مؤلفه ی مدیریت دانش تقریباً برابر 00/0 بوده و همین امر بیانگر آنست که هم مدل رگرسیونی و هم حضور متغیر مدیریت دانش در مدل معنادار بوده است.
 
همچنین مثبت بودن ضریب رگرسیونی نشان می دهد که این رابطه در جهت مثبت است. بدین معنا که افزایش یا کاهش فرآیندهای مدیریت دانش منجر به افزایش یا کاهش سطح یادگیری الکترونیکی خواهد شد.نتایج آزمون همبستگی پیرسون نیز مؤیدی بر رابطه ی مثبت و معنادار فرآیندهای مدیریت دانش با یادگیری الکترونیکی در جامعه ی مورد پژوهش می باشد. زیرا سطح معناداری این آزمون تقریباً برابر 00/0 و ضریب همبستگی پیرسون برآورد شده برابر با 958/0 می باشند.
 
 
 
 
کلمات کلیدی:
مدیریت دانش 
یادگیری الکترونیکی
سازمان بازرسی کل کشور
 
 
 
 
بیان مسئله 
دنیای متغیر امروز ایجاب می کند که سازمان ها برای بقاء و رشد به دنبال ابزارهای نوین باشند. یکی از ابزارهایی که می تواند سازمان ها را در تأمین این اهداف یاری دهد، مدیریت دانش است.  مدیریت دانش فرآیندی است که به سازمان ها کمک می کند اطلاعات و دانش مهم را بیابند، گزینش، سازماندهی و منتشر کنند و تخصصی است که برای فعالیت هایی مانند حل مشکلات، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری است (Tsangho2008). مدیریت دانش می تواند گستره ای از ویژگیهای عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به «عملکرد هوشمندانه تر» بهبود بخشد (Wig, 1999).
 
در جهان پرشتاب امروزی یادگیری الکترونیکی به عنوان یک ابزار کسب دانش، به سرعت در حال گسترش، توسعه و تحول است. چنین روند رو به رشدی دست اندرکاران را ملزم به اعمال روشهای علمی و منطقی در اجرا، ارزیابی و مدیریت پروژه های یادگیری الکترونیکی می نماید. پیشرفت روزافزون در زمینه علوم رایانه ای و ظهور و گسترش شبکه های اطلاع رسانی به ویژه اینترنت، امکانات و روش های تازه ای را پیش روی برنامه ریزان و مجریان برنامه های آموززشی قرار داده و مشکلات گذشته در عرصه آموزش، به ویژه محدودیت های ناشی از زمان و مکان یادگیری را کمرنگ نموده است (Safavi et all2008). 
 
 از آنجا که سازمان بازرسی کل کشور به عنوان اصلی ترین نهاد نظارتی کشور برای نظارت کارا و اثربخش نیازمند برقراری ارتباطات با دستگاه های مشمول بازرسی است و به منظور تحقق چنین هدفی و افزایش نقش مردم در امر نظارت، نیازمند تغییر نگاه از نظارت سنتی به مدرن هستیم که در این راستا به نظر می رسد که با مطرح کردن بکارگیری مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی  می‌توان فرآیند کنترل و نظارت را بهبود بخشید و یادگیری و دانش بویژه در سازمان بازرسی کل کشور  یکی از مسایل با اهمیت تلقی می شود . بنابراین با توجه به موارد فوق محقق بر آن شد تا به بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور  بپردازد.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول: 1
طرح پژوهش 3
1-1- بیان مسئله 4
1-2- ضرورت و اهمیت پژوهش 5
1-3-اهداف تحقیق 6
1-4- سوال های پژوهش 7
1-5- فرضیه های تحقیق: 8
1-6-مدل تحقیق 9
1-7-جامعه تحقیق: 10
1-8-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش 10
1-9-محدودیت های پژوهش 12
الف. محدودیت های قابل کنترل: 12
ب. محدودیت های غیرقابل کنترل: 12
 
فصل دوم:  مبانی نظری 13
بخش اول: مدیریت دانش 14
2-1-مقدمه 16
2-2- مفهوم داده، اطلاعات، و دانش 17
2-3 - خصوصیات دانش 19
2- 4 - دسته بندی های دانش سازمانی 21
2- 5 - چرخه حیات مدیریت دانش 24
2-5-1 - خلق دانش ( تسخیر یا تولید دانش) 24
2-5-2 -سازماندهی دانش ( اعتبار بخشی دانش) 27
2-5-3- ذخیره دانش ( کدگذاری یا رسمی سازی دانش) 27
2-5-4 -توزیع دانش (تسهیم یا انتقال دانش) 28
2-5-5-  کاربرد دانش ( استفاده از دانش) 30
2-6 - نقش و اهمیت دانش 30
2-7- ﻋﻮاﻣﻞ تأﺛﻴﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬ 31
2-8-  اصول مدیریت دانش 34
2-9-  ﻋﻮاﻣﻞ ﺣﻴﺎﺗﻲ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬‬ 37
2-9-1- فناوری: 37
2-9-2 - فرآیندها: 37
2-9-3 - افراد: 37
2-9-4 - تعهد راهبردی مستمر: 38
2-10 - دﻻﻳﻞ ﺷﻜﺴﺖ ﭘﺮوژه ﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ 38
2-11- ﺧﻄﺮ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ 39
2-11- مزایای مدیریت دانش : 41
2-12- تاریخچه مدیریت دانش 42
2-13- تعاریف مدیریت دانش 44
2-14- اهداف مدیریت دانش 45
2-15- چرخة مدیریت دانش : 46
2-16-مدل پایه های ساختمان دانش 49
بخش دوم : یادگیری الکترونیکی 56
2-17- تاریخچه یادگیری الکترونیکی 58
2-18- یادگیری الکترونیکی در ایران: 59
2-19- مفهوم و تعریف یادگیری الکترونیکی 60
2-20- تکامل یادگیری الکترونیکی 63
2-21- روشهای متفاوت یادگیری الکترونیکی 66
2-22-مزایای یادگیری الکترونیکی 72
2-23- معایب یادگیری الکترونیکی 76
2-24- بخش سوم: تحقیقات انجام شده 79
 
فصل سوم:  روش شناسی پژوهش 91
3-1- مقدمه 92
3-2- روش تحقیق 93
3-3- روش و ابزار گرد آوری اطلاعات : 94
3-4- اعتبار و روایی  ابزار تحقیق 95
3-5- مقیاس (ابزار) اندازه گیری 98
3-6- جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری: 98
3-7- روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات: 100
 
فصل چهارم: " تجزیه و تحلیل اطلاعات" 101
 4-2-آمارتوصیفی 102
4-2-1- تحصیلات 102
4-2-2- سن 104
4-2-3- نوع استخدام 105
4-2-4- سنوات خدمت 106
4-2-5- شاخص های توصیفی مؤلفه های پژوهش 107
4-3-  آمار استنباطی 108
4-3-1- آیا اکتساب دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر معنی داری دارد؟ 109
4-3-2- آیا ایجاد دانش بر یادگیری ذ در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر معنی داری دارد؟ 110
4-3-3- آیا ذخیره دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر معنی داری دارد؟ 112
4-3-4- آیا توزیع دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 113
4-3-5- آیا استفاده از دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 114
4-3-6- آیا نگهداری از دانش بریادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 115
4-3-7- آیا فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیری معنی داری دارد؟ 117
4-3-8- آزمون فریدمن 119
 
فصل پنجم: " نتیجه گیری و پیشنهادات" 121
5-1- مقدمه : 121
5-2- فرآیند تحقیق: 122
5-3- نتیجه گیری : 123
5-3-1- نتیجه گیری از فرضیه اصلی: 123
5-3-2- نتیجه گیری از فرضیه فرعی اول: 123
5-3-3 - نتیجه گیری از فرضیه فرعی دوم: 124
5-3-4- نتیجه گیری از فرضیه فرعی سوم: 124
5-3-5- نتیجه گیری از فرضیه فرعی چهارم: 125
5-3-6- نتیجه گیری از فرضیه فرعی پنجم: 125
5-3-7- نتیجه گیری از فرضیه فرعی ششم: 125
5-4- یافته های جانبی 126
5-5- پیشنهادات 126
5-5- 1- پیشنهادات مبتنی بر نتایج پژوهش: 126
5-5- 2- پیشنهادات برای پژوهشگران آتی: 127
5-6- موانع و محدودیت های پژوهش: 128
 
منابع و مآخذ : 139
پیوستها وضمائم 130
 
 
 
فهرست مطالب
جدول شماره 2-1: چهار راهبرد نوناکا و تاکیوچی (1995) در تولید دانش سازمانی 25
جدول شماره 2-2: ویژگی های اصلی حالات تولید دانش( نوناکا و تاکوچی 1995) 26
جدول 4-1 : فراوانی و درصد فراوانی تحصیلات 103
جدول 4-2 : فراوانی و درصد فراوانی رده سنی 104
جدول 4-3 : فراوانی و درصد فراوانی نوع استخدام 105
جدول 4-4 : فراوانی و درصد فراوانی سنوات خدمت 106
جدول 4-5 : شاخص های توصیفی مولفه های پژوهش 107
جدول 4-6 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و اکتساب دانش 109
جدول 4-7 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و ایجاد دانش 110
جدول 4-8 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و ذخیره دانش 112
جدول 4-9 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و توزیع دانش 113
جدول 4-10 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و استفاده از دانش 114
جدول 4-11 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و نگهداری از دانش 115
جدول 4-12 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و مدیریت دانش 117
جدول 4-13 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و مدیریت دانش 118
جدول 4-14: نتایج آزمون رتبه بندی فریدمن 119
 
 
 
فهرست اشکال
شکل شماره  2- 1: داده، اطلاعات، دانش و خرد 19
شکل شماره 2-2: روابط بین دانش شخصی و دانش سازمانی 22
شکل شماره  2-3: چرخه مدیریت دانش: (پروبست و همکاران، 2000، ص 83 ) 50
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

هدف از این پایان نامه بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات157
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید

بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

(مطالعه موردی: سازمان بازرسی کل کشور)
 
 
 
 
 
چکیده:
سازمان ها باید در شرایطی به بقاء و حیات خود ادامه دهند که جهان با تغییرات سریع و عمده همراه است . در این شرایط مدیریت دانش به عنوان یک منبع مهم در زمینه ایجاد مزیت رقابتی شمرده می شود. چرا که سازمان ها باید محیطی برای تسهیم، انتقال و تبادل دانش در میان اعضاء به وجود آورند و افراد را، در جهت با مفهوم کردن تعاملاتشان، آموزش دهند.یادگیری الکترونیکی یکی از روش های جدید آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با محور قرار دادن انسان به عنوان یادگیرنده فعال، می تواند تمامی اشکال آموزش و پرورش و یادگیری را در قرن بیست و یکم متحول سازد و به چالش حاصل از میزان تقاضای اجتماعی برای آموزش و فقدان منابع آموزشی کافی پایان دهد.
 
سازمان بازرسی کل کشور نیز به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین سیستم‌های خدماتی جامعه، مستثنی از دیگر نهادهای دولتی ما نمی باشد و از آنجایی که محقق خود در این نهاد مشغول به خدمت رسانی است، مساله یادگیری و دانش را به خوبی در این مجموعه درک می نماید.  
 
بنابراین با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و نیز اهمیت حیاتی این نهاد برای جامعه، بررسی  تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در آن ضروری به نظر می رسد .یقیناً ضرورت استفاده کارکنان آن از دانش روز و دستیابی به جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی بسیار ضروری است و از طرف دیگر موفقیت در هر نظام، و تغییراتی که با هدف اصلاح انجام می‌شود مرهون نظارت های مؤثر و کارآمد است که در مراحل مختلف تحت عناوین گوناگون اعمال می‌شود که این خود اهمیت بکارگیری مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی را دو چندان می کند.  هدف کلی این پژوهش بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور می باشد.
 
 
 
فرضیه  :  فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر دارد.
 
 
 
نتیجه گیری: فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تأثیر معنادار دارد. بنابر نتایج فرضیه ی اصلی پژوهش در سطح خطای نوع اول 05/0 پذیرفته می شود. زیرا سطح معناداری برای مدل رگرسیونی و همچنین  ضریب رگرسیونی مؤلفه ی مدیریت دانش تقریباً برابر 00/0 بوده و همین امر بیانگر آنست که هم مدل رگرسیونی و هم حضور متغیر مدیریت دانش در مدل معنادار بوده است.
 
همچنین مثبت بودن ضریب رگرسیونی نشان می دهد که این رابطه در جهت مثبت است. بدین معنا که افزایش یا کاهش فرآیندهای مدیریت دانش منجر به افزایش یا کاهش سطح یادگیری الکترونیکی خواهد شد.نتایج آزمون همبستگی پیرسون نیز مؤیدی بر رابطه ی مثبت و معنادار فرآیندهای مدیریت دانش با یادگیری الکترونیکی در جامعه ی مورد پژوهش می باشد. زیرا سطح معناداری این آزمون تقریباً برابر 00/0 و ضریب همبستگی پیرسون برآورد شده برابر با 958/0 می باشند.
 
 
 
 
کلمات کلیدی:
مدیریت دانش 
یادگیری الکترونیکی
سازمان بازرسی کل کشور
 
 
 
 
بیان مسئله 
دنیای متغیر امروز ایجاب می کند که سازمان ها برای بقاء و رشد به دنبال ابزارهای نوین باشند. یکی از ابزارهایی که می تواند سازمان ها را در تأمین این اهداف یاری دهد، مدیریت دانش است.  مدیریت دانش فرآیندی است که به سازمان ها کمک می کند اطلاعات و دانش مهم را بیابند، گزینش، سازماندهی و منتشر کنند و تخصصی است که برای فعالیت هایی مانند حل مشکلات، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری است (Tsangho2008). مدیریت دانش می تواند گستره ای از ویژگیهای عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به «عملکرد هوشمندانه تر» بهبود بخشد (Wig, 1999).
 
در جهان پرشتاب امروزی یادگیری الکترونیکی به عنوان یک ابزار کسب دانش، به سرعت در حال گسترش، توسعه و تحول است. چنین روند رو به رشدی دست اندرکاران را ملزم به اعمال روشهای علمی و منطقی در اجرا، ارزیابی و مدیریت پروژه های یادگیری الکترونیکی می نماید. پیشرفت روزافزون در زمینه علوم رایانه ای و ظهور و گسترش شبکه های اطلاع رسانی به ویژه اینترنت، امکانات و روش های تازه ای را پیش روی برنامه ریزان و مجریان برنامه های آموززشی قرار داده و مشکلات گذشته در عرصه آموزش، به ویژه محدودیت های ناشی از زمان و مکان یادگیری را کمرنگ نموده است (Safavi et all2008). 
 
 از آنجا که سازمان بازرسی کل کشور به عنوان اصلی ترین نهاد نظارتی کشور برای نظارت کارا و اثربخش نیازمند برقراری ارتباطات با دستگاه های مشمول بازرسی است و به منظور تحقق چنین هدفی و افزایش نقش مردم در امر نظارت، نیازمند تغییر نگاه از نظارت سنتی به مدرن هستیم که در این راستا به نظر می رسد که با مطرح کردن بکارگیری مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی  می‌توان فرآیند کنترل و نظارت را بهبود بخشید و یادگیری و دانش بویژه در سازمان بازرسی کل کشور  یکی از مسایل با اهمیت تلقی می شود . بنابراین با توجه به موارد فوق محقق بر آن شد تا به بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور  بپردازد.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول: 1
طرح پژوهش 3
1-1- بیان مسئله 4
1-2- ضرورت و اهمیت پژوهش 5
1-3-اهداف تحقیق 6
1-4- سوال های پژوهش 7
1-5- فرضیه های تحقیق: 8
1-6-مدل تحقیق 9
1-7-جامعه تحقیق: 10
1-8-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش 10
1-9-محدودیت های پژوهش 12
الف. محدودیت های قابل کنترل: 12
ب. محدودیت های غیرقابل کنترل: 12
 
فصل دوم:  مبانی نظری 13
بخش اول: مدیریت دانش 14
2-1-مقدمه 16
2-2- مفهوم داده، اطلاعات، و دانش 17
2-3 - خصوصیات دانش 19
2- 4 - دسته بندی های دانش سازمانی 21
2- 5 - چرخه حیات مدیریت دانش 24
2-5-1 - خلق دانش ( تسخیر یا تولید دانش) 24
2-5-2 -سازماندهی دانش ( اعتبار بخشی دانش) 27
2-5-3- ذخیره دانش ( کدگذاری یا رسمی سازی دانش) 27
2-5-4 -توزیع دانش (تسهیم یا انتقال دانش) 28
2-5-5-  کاربرد دانش ( استفاده از دانش) 30
2-6 - نقش و اهمیت دانش 30
2-7- ﻋﻮاﻣﻞ تأﺛﻴﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬ 31
2-8-  اصول مدیریت دانش 34
2-9-  ﻋﻮاﻣﻞ ﺣﻴﺎﺗﻲ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬‬ 37
2-9-1- فناوری: 37
2-9-2 - فرآیندها: 37
2-9-3 - افراد: 37
2-9-4 - تعهد راهبردی مستمر: 38
2-10 - دﻻﻳﻞ ﺷﻜﺴﺖ ﭘﺮوژه ﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ 38
2-11- ﺧﻄﺮ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ 39
2-11- مزایای مدیریت دانش : 41
2-12- تاریخچه مدیریت دانش 42
2-13- تعاریف مدیریت دانش 44
2-14- اهداف مدیریت دانش 45
2-15- چرخة مدیریت دانش : 46
2-16-مدل پایه های ساختمان دانش 49
بخش دوم : یادگیری الکترونیکی 56
2-17- تاریخچه یادگیری الکترونیکی 58
2-18- یادگیری الکترونیکی در ایران: 59
2-19- مفهوم و تعریف یادگیری الکترونیکی 60
2-20- تکامل یادگیری الکترونیکی 63
2-21- روشهای متفاوت یادگیری الکترونیکی 66
2-22-مزایای یادگیری الکترونیکی 72
2-23- معایب یادگیری الکترونیکی 76
2-24- بخش سوم: تحقیقات انجام شده 79
 
فصل سوم:  روش شناسی پژوهش 91
3-1- مقدمه 92
3-2- روش تحقیق 93
3-3- روش و ابزار گرد آوری اطلاعات : 94
3-4- اعتبار و روایی  ابزار تحقیق 95
3-5- مقیاس (ابزار) اندازه گیری 98
3-6- جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری: 98
3-7- روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات: 100
 
فصل چهارم: " تجزیه و تحلیل اطلاعات" 101
 4-2-آمارتوصیفی 102
4-2-1- تحصیلات 102
4-2-2- سن 104
4-2-3- نوع استخدام 105
4-2-4- سنوات خدمت 106
4-2-5- شاخص های توصیفی مؤلفه های پژوهش 107
4-3-  آمار استنباطی 108
4-3-1- آیا اکتساب دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر معنی داری دارد؟ 109
4-3-2- آیا ایجاد دانش بر یادگیری ذ در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر معنی داری دارد؟ 110
4-3-3- آیا ذخیره دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر معنی داری دارد؟ 112
4-3-4- آیا توزیع دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 113
4-3-5- آیا استفاده از دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 114
4-3-6- آیا نگهداری از دانش بریادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر معنی‌داری دارد؟ 115
4-3-7- آیا فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیری معنی داری دارد؟ 117
4-3-8- آزمون فریدمن 119
 
فصل پنجم: " نتیجه گیری و پیشنهادات" 121
5-1- مقدمه : 121
5-2- فرآیند تحقیق: 122
5-3- نتیجه گیری : 123
5-3-1- نتیجه گیری از فرضیه اصلی: 123
5-3-2- نتیجه گیری از فرضیه فرعی اول: 123
5-3-3 - نتیجه گیری از فرضیه فرعی دوم: 124
5-3-4- نتیجه گیری از فرضیه فرعی سوم: 124
5-3-5- نتیجه گیری از فرضیه فرعی چهارم: 125
5-3-6- نتیجه گیری از فرضیه فرعی پنجم: 125
5-3-7- نتیجه گیری از فرضیه فرعی ششم: 125
5-4- یافته های جانبی 126
5-5- پیشنهادات 126
5-5- 1- پیشنهادات مبتنی بر نتایج پژوهش: 126
5-5- 2- پیشنهادات برای پژوهشگران آتی: 127
5-6- موانع و محدودیت های پژوهش: 128
 
منابع و مآخذ : 139
پیوستها وضمائم 130
 
 
 
فهرست مطالب
جدول شماره 2-1: چهار راهبرد نوناکا و تاکیوچی (1995) در تولید دانش سازمانی 25
جدول شماره 2-2: ویژگی های اصلی حالات تولید دانش( نوناکا و تاکوچی 1995) 26
جدول 4-1 : فراوانی و درصد فراوانی تحصیلات 103
جدول 4-2 : فراوانی و درصد فراوانی رده سنی 104
جدول 4-3 : فراوانی و درصد فراوانی نوع استخدام 105
جدول 4-4 : فراوانی و درصد فراوانی سنوات خدمت 106
جدول 4-5 : شاخص های توصیفی مولفه های پژوهش 107
جدول 4-6 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و اکتساب دانش 109
جدول 4-7 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و ایجاد دانش 110
جدول 4-8 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و ذخیره دانش 112
جدول 4-9 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و توزیع دانش 113
جدول 4-10 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و استفاده از دانش 114
جدول 4-11 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و نگهداری از دانش 115
جدول 4-12 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و مدیریت دانش 117
جدول 4-13 : نتایج برازش مدل رگرسیونی بین یادگیری و مدیریت دانش 118
جدول 4-14: نتایج آزمون رتبه بندی فریدمن 119
 
 
 
فهرست اشکال
شکل شماره  2- 1: داده، اطلاعات، دانش و خرد 19
شکل شماره 2-2: روابط بین دانش شخصی و دانش سازمانی 22
شکل شماره  2-3: چرخه مدیریت دانش: (پروبست و همکاران، 2000، ص 83 ) 50
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود